Sofijin razvoj: 10,11,12

Dok naučimo kako da ih dojimo, kako da ih hranimo, pomognemo im u propuzavanju i prohodavanju i za čas se osvrnemo, naša beba već puni godinu dana. I ne ostaje ništa drugo nego samo da se pitamo zašto, zašto, zašto vreme tako brzo prolazi i zašto ne mogu zauvek da ostanu mali slatki puzavci sa frcoklicama na glavi, koji se smeškaju i guču po ceo dan.

Mnoge mame se u ovom periodu bebinog razvoja vraćaju na posao. Najiskrenije mi je žao tih mama, jer propuste dosta toga u odrastanju svojih mališana. Ja nisam imala posao gde bih se vratila, tako da smo Sofija i ja nastavile svoje svakodnevne avanture i dalje se družeći po ceo dan.

Dešavalo se često da me ujutru probudi komšinicin papagaj ili zvuk tuša iz kupatila. Otvorila bih oči i videla – dan! Svetlost! I pitala se je li moguće? Moja beba prespava noć?! Nemam podočnjake?! Ne ustajem umornih ruku i ramena već čila iskačem iz kreveta i odmah pakujem posteljinu?! Čuda su počela da se ostvaruju. A naspavana mama znači srećna mama. Srećna mama znači i srećna beba, jer mama stigne za sat vremena da završi sve poslove i mama i beba mogu da se igraju po ceo dan. I dalje smo imale jutarnju dremku, u ovom periodu ne duže od pola sata, i popodnevnu koja je sve češće trajala jedva sat vremena. Jer ona svoj posao (igru) doživljava vrlo ozbiljno i nema vremena za gubljenje.

Mali drugari više nisu bili toliko zanimljivi, počela je da se interesuje za velike drugare kojih je kod bake u selu bilo na pretek, one koji mogu da je nose, čitaju knjige i pevaju razne pesmice. Mamini i tatini drugari su takođe bili veoma interesantni, jer niko ne gleda toliko pažljivo kad Sofija pokazuje gde je nos, gde je pametna glava i gde su obrazi. Sem baka i deka. Oni su bez konkurencije. Ovaj period nam je bio pun dešavanja, slavili smo prvi Uskrs i prvu krsnu slavu i to je bio poseban doživljaj za nju. Mnogo dešavanja, mnogo ljudi na jednom mestu i mnogo šarenih jaja za lupanje. 🙂

Sve igračke sem loptica pale su u drugi plan. Loptice su bile zakon, bilo kog oblika, boje, teksture. Veću pažnju od igračaka dobijalo je i cveće i raznorazne biljčice u našoj bašti. Sve što je moglo da se dodirne, počupa i eventuelno stavi u usta dok mama ne gleda bilo je njeno. Zato je moja ideja o kućnom ljubimcu odložena za mnogo kasnije, ali smo na poklon dobili preslatko pače iz ljubavi nazvano Kva Kva od kojeg se Sofija nije odvajala. Čim bi se probudila rekla bi njegovo „ime“ i imala upitni izraz na licu. Pače je dobilo svoj kavez, a mi smo koristile svaku priliku da budemo sa njim u dvorištu, pored fontane gde se ono srećno brčkalo. Imali smo sreće da je fontana sazidana poprilično visoko, pa Sofija nije mogla da se pridruži Kva Kva, iako je par puta pokušala, srećom bezuspešno.

Iako veliki broj mama odluči da u ovom periodu prekine dojenje, upravo zbog povratka na posao, mi smo našu priču nastavile. Bila sam po ceo dan sa njom, a moje mleko joj je i dalje predstavljalo tri važna obroka u toku dana. Neki su mi pričali da trebam da je odviknem jer se tako deca razmaze, jer tako deca imaju slabiji apetit, jer se tako deca mnogo teže odvajaju od majke, jer mleko više nije kvalitetno kao što je bilo i to im predstavlja samo igru, jer, jer, jer… Na sve sam to samo klimala glavom i slušala i dalje svoju bebu koja je naučila da me ne povređuje čak i ako ti zubići koji rastu mnogo bole.

Krenula je i sezona svežeg povrća i voća pa smo dosta novog uveli u jelovnik. Tada sam videla da će biti veliki ljubitelj supica, pa sam joj često pravila krem supice mešajući razno povrće. Omiljena nam je bila od blitve i od tikvica, i one su bile sjajne za maskiranje junetine. Crveno voće smo nažalost odložili za sledeću godinu, jer je u vreme njihovog sazrevanja bila daleko od pune godine, a s obzirom da je u porodici dosta nas alergično na neke namirnice, rešila sam da ne rizikujem. Banana je i dalje bila broj jedan namirnica i mislim da bi mogla da pojede kilogram da sam htela da joj dozvolim. Kad joj se neki obrok ne bi svideo, plakala bi i vikala „ba“, ali se ja nisam obazirala. U ovom periodu počeli smo sa eksperimentisanjem samostalnog hranjenja, pa sam joj dosta povrća seckala na kockice i barila dugo, stavljala je u hranilicu i pustila da pokuša sama da se hrani. Naravno, većina bi za pet minuta završila na podu, ali važno je za njihovu motoriku da pokušavaju sami da se hrane. A ako ste jedni od onih koji misle da ne treba malim bebama davati da se same hrane, možda se predomislite ako odgledate ovaj snimak.

Ono što sam kod Sofije posebno primetila u ovom periodu je velika frustracija usled nemogućnosti komuniciranja. Otvarala bi usta i pokušavala svašta da mi kaže i posle par minuta bi postala veoma nervozna jer ne zna da mi objasni šta hoće. Onda smo smislile kroz igru da treba da uperi prstom i odvede me do željenog mesta ili objekta i dobila bi to što želi, jer smo imale određeno mesto za većinu igračaka i određeno mesto gde se igramo „Ba“ (žmurke), leti leti i Ringe raja. I kao i uvek, kada pričam sa nekim o razvoju dece, rekla bih da su u ovom periodu najslađi, mada njihova „slatkoća“ raste sve više svakim mesecom.

2 mišljenja na „Sofijin razvoj: 10,11,12

  1. Preprepredivan tekst! Nisam skidala osmeh s lica dok sam ga čitala!
    Zavidim vam na druženju i posle godinu dana, ja se, nažalost, vraćam na posao.
    S toliko je ljubavi opisuješ, s toliko pažnje pamtiš svaki detalj da me oduševljavaš.
    Tekst odiše nežnošću i ljubavlju.

  2. Hvala na divnom komentaru, znači mnogo što dolazi od mame koja itekako zna da barata rečima.
    Odvajanje nikad nije lako, što se kasnije krene u tu priču imam utisak da je sve teže. Mi imamo još dva i po meseca i već se pitam da li ću to moći i kako ću preživeti, jer za nju znam da će podneti to više nego super.

Ostavite odgovor

